بازهم با نون ما دارند بازی می کنند - پازل


بازهم با نون ما دارند بازی می کنند - پازل



درباره نویسنده
بازهم با نون ما دارند بازی می کنند - پازل
مهدی سالم
من ممکن است نتوانم این تاریکی را از بین ببرم اما با همین روشنایی کوچک فرق ظلمت و نور ، حق و باطل را نشان خواهم داد و هرکه به دنیال نور است این نور هرچند کوچک در دل او بزرگ خواهد برد.
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
جوک
اخبار
محرم
رسانه
آرشیو
مدیریت
سیاست
دل نوشته
نشریه شمع
حسن نظری
خلاصه کتاب
حجاب و عفاف
رایانه و اینترنت
احادیث اخلاقی
مدیریت فرهنگی
عکس های دیدنی
بازی های رایانه ای
مسائل اجتماعی ایران
انتخابات مجلس هشتم
مهدی و خدمت سربازی
انتخابات ریاست جمهوری دهم
سبزی گل داره
گشت وگذار در دنیا
شورای عالی فضای مجازی
شبکه امید
کاربرانه


لینکهای روزانه
حضرت آیت الله خامنه ای [224]
استاد شهید مرتضی مطهری [164]
دکتر شهید مصطفی چمران [96]
آیت الله مکارم شیرازی [194]
استاد رحیم پور ازغدی [143]
حضرت آیه الله مصباح [126]
متن شاهنامه فردوسی [115]
دیوان حافظ [150]
غرلیات سعدی [120]
غزلیات مولوی [137]
متن نهج البلاغه [123]
متن قرآن با ترجمه [130]
متن صحیفه سجادیه [98]
پازل (پرشین بلاگ) [162]
[آرشیو(14)]


لینک دوستان
سجاده ای پر از یاس
تفحص شهدا
پاک دیده
رضوان
عــــشقـــــولـــــک
رضا شکوهی
معجزه هزاره سوم
پوست کلف
ابوذر منتظر القائم
عاشورائیان
اقلیما پولادزاده
مهدی بوترابی
سلما سالم
حسن نظری
محدثه
باسید علی تا .....
به خود آییم و بخواهیم،‏که انسان باشیم...
محسن ثروتی
متین
آوینی
اقالیم....
محمد مهدی کارگر
روزنامه دانشجویی
محمد جواد مزارعی
عباس سیاح طاهری
محمد مسیح مهدوی
دکتر محمود احمدی نژاد
مجمع وبلاگ نویسان مسلمان
ابر و خورشید
مجاهدین
مهدی گیوکی
باران مسعودی
مهدی مسعودی
مسعود دهنمکی
حسین (کربلای6)
کانون اندیشه جوان
مرضیه (دلتنگیهای آدمی)
خاکریز
رجانیوز
سپهر نیوز
شریف نیوز
صهیون پژوه
حامد طالبی
محمد سرشار
وحید یامین پور
ذره بین
صادق کریمی
پرنیان موسوی
حامد راست دست ...
سپهر خلیل سبحانی
محمد رضا منتظر القائم
سهیل رضازاده
گلادیاتور (بابک کرباسی)
مجید بذرافکن
وبلاگ فارسی

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
بازهم با نون ما دارند بازی می کنند - پازل

آمار بازدید
بازدید کل :396798
بازدید امروز : 28
 RSS 

مهمترین وظیفه سازمان فرهنگی تهیه نقشه یک یکم فرهنگی برای محلات تهران است

شهردار تهران با بیان اینکه نیازمند تجدید نظر جدی در اصل کار فرهنگی کشور هستیم ، از تجدید نظر در کلیت کارهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و نهایی شدن آن در کمتر از 20 روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد باقر قالیباف ، شهردار تهران ، صبح امروز ، در سیزدهمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلان شهرها ، با بیان اینکه ریشه یابی هر ناهنجاری و افراط و تفریط در جامعه ، به مسائل فرهنگی ختم می شود ، گفت : بسیاری از افراد می گویند ، کارهای فرهنگی دیر بازده است ، در صورتی که من اعتقادی به این موضوع ندارم و بر این باورم که کارهای فرهنگی از بسیاری کارهای دیگر ، زود بازده تر است و فقط باید باور کنیم که کار فرهنگی ، یک موضوع جدی و اساسی است .

وی افزود : اگر اقدامات شهرداری را در سال های گذشته بررسی کنیم ،  در دو حوزه کارهای خدماتی و عمرانی ، فقط به کالبد شهر توجه شده بود ، در صورتی که مسائل فرهنگی حتی آثار اقتصادی خود را نیز بر جامعه می گذارد .

قالیباف در ادامه اظهار کرد : تا زمانی که مجموعه فعالیت ها ، به ارتقای زندگی مردم ختم نشود و آن را به طور ملموس در زندگی افراد نبینیم ، رسالت اصلی خود را در مسیر رشد و تعالی مردم ، انجام نداده ایم و فقط در شهردر آمد و هزینه داشته ایم ، که این فقط وظیفه ما نیست و خروجی در آمد و هزینه باید بهبود کیفیت زندگی افراد در ابعاد مادی و معنوی  و اثر بخشی آن باشد .

شهردار تهران ، با تاکید بر توجه به مسائل فرهنگی در نظریه توسعه پایدار شهری ، تصریح کرد : در صورتی که خواهان تبدیل شهرنشین به شهروند هستیم باید علاوه بر الزامات زیستی ، در فراهم کردن فضاهای معنوی برای آنها تلاش کنیم .

وی افزود : اگر مدعی محله محوری و شهروند مداری هستیم باید بدانیم شهروندان وظایفی دارند و در برابر آن حقوقی نیز دارند ، که این کار فقط با تلاش در زمینه مسائل فرهنگی میسر می شود .

شهردار تهران با بیان اینکه طرح جامع فضاهای کالبدی شهر نهایی شده ، از نبود نمادی فرهنگی دردوره نظام مقدس جمهوری اسلامی ، به عنوان یک نماد ملی و فرا ملی ، انتقاد کرد و گفت : ایران را کسی به صنعت نمی شناسد و همه آن را فرهنگ و هنرش می شناسند ، اما پس از گذشت 30 سال از دوره نظام مقدس جمهوری اسلامی ا یک نماد فرهنگی در سطح ملی و فرا ملی نداشته ایم که این مساله ، دلیلی جز بی برنامه کارکردن ندارد .

وی با اشاره به اینکه در طرح جامع تهران ، به رویکردهای فرهنگی و اجتماعی پرداخته نشده بود ، افزود : مهمترین وظیفه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، در حال حاضر تهیه و تدوین نقشه یک یکم فرهنگی برای محلات تهران است که در این زمینه به ازای هر نفر ، حرفی برای گفتن داشته باشیم تا زمانی که GIS  شهر را می بینیم ، پیوست فرهنگی آن را نیز داشته باشیم .

قالیباف ، مهمترین چالش در جامعه را ، شکاف میان تغییرات و تدبیرات دانست و گفت: عده ای در کشور به تغییرا ت اعتقادی ندارند و در برابر آن مقاومت می کنند که این مقاومت ها بیهوده است و برای تغییرات باید تدبیر کنیم ، آن را اداره کنیم تا تسلیم واقعیت های تلخ جامعه نشویم .

وی با بیان اینکه در حوزه تربیت و تعلیم شهروندان ، بی توجه هستیم ، در صورتی که این کارمهمترین وظیفه ماست ، اظهار کرد : در حوزه قوانین ، اصل کار فرهنگی در کشور احتیاج به تجدید نظرجدی داردو باید به صورت قرارگاهی اداره شود تا مدیریت کلان ، لحظه به لحظه با آن هماهنگ شود .

شهردار تهران با تاکید بر اینکه نیازمند یک نگاه جامع ، اما میدانی هستیم ، افزود :  بر این باوریم که اگر طرح های راهبردی در حوزه تکنیک و تاکتیک به کمک ما نیاید ، هیچ فایده ای نداشته است .

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در برنامه های تابستانی ، تصریح کرد :  برنامه ریزی باید به گونه انجام شود که در یک سال آینده ، شاهد تحول در بخش های مختلف این سازمان باشیم و تلاش داریم تا، اساس نامه این سازمان را پربار تر کنیم .

قالیباف افزود :  پس از چند سال ، تجدید نظر جدی در کلیت کارهای سازمان فرهنگی هنری شده است که در کمتر از 20 روز آینده ، نهایی خواهد شد .

شهردار تهران با تاکید بر اینکه تصدی گری فرهنگی را تا حد ممکن باید به مردم سپرد ، گفت : باید از ظرفیت های لازم به درستی استفاده کنیم و تصدی گری فرهنگی را تا حد ممکن باید به مردم ، بخش خصوصی و تشکل های غیر دولتی واگذار کنیم و مطمئن باشیم کارفرهنگی که مردم انجام می دهند ، از نظر حجم و کیفیت ، بسیار بیشتر و بهتر از کار نهاد های اجرایی خواهد بود .

وی بار دیگر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری را ملزم به تهیه نقشه یک یکم فرهنگی برای محلات تهران کرد و گفت : برای کارهای فرهنگی در محلات مختلف باید کارهای بیشتری انجام شود که در این راستا در نیمه امسال و سال آینده ، طرح جهادی موضعی و موضوعی اجرا می شود و معاونت های فرهنگی مناطق باید به طور روشن برنامه های موضعی و موضوعی خود را در این زمینه ارائه کنند .

 


نویسنده : مهدی سالم » ساعت 4:31 عصر روز سه شنبه 86 آبان 22