سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بازی های رایانه ای - پازل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن


بازی های رایانه ای - پازل



درباره نویسنده
بازی های رایانه ای - پازل
مهدی سالم
من ممکن است نتوانم این تاریکی را از بین ببرم اما با همین روشنایی کوچک فرق ظلمت و نور ، حق و باطل را نشان خواهم داد و هرکه به دنیال نور است این نور هرچند کوچک در دل او بزرگ خواهد برد.
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
جوک
اخبار
محرم
رسانه
آرشیو
مدیریت
سیاست
دل نوشته
نشریه شمع
حسن نظری
خلاصه کتاب
حجاب و عفاف
رایانه و اینترنت
احادیث اخلاقی
مدیریت فرهنگی
عکس های دیدنی
بازی های رایانه ای
مسائل اجتماعی ایران
انتخابات مجلس هشتم
مهدی و خدمت سربازی
انتخابات ریاست جمهوری دهم
سبزی گل داره
گشت وگذار در دنیا
شورای عالی فضای مجازی
شبکه امید
کاربرانه


لینکهای روزانه
حضرت آیت الله خامنه ای [224]
استاد شهید مرتضی مطهری [164]
دکتر شهید مصطفی چمران [96]
آیت الله مکارم شیرازی [194]
استاد رحیم پور ازغدی [143]
حضرت آیه الله مصباح [126]
متن شاهنامه فردوسی [115]
دیوان حافظ [150]
غرلیات سعدی [120]
غزلیات مولوی [137]
متن نهج البلاغه [123]
متن قرآن با ترجمه [130]
متن صحیفه سجادیه [98]
پازل (پرشین بلاگ) [162]
[آرشیو(14)]


لینک دوستان
سجاده ای پر از یاس
تفحص شهدا
پاک دیده
رضوان
عــــشقـــــولـــــک
رضا شکوهی
معجزه هزاره سوم
پوست کلف
ابوذر منتظر القائم
عاشورائیان
اقلیما پولادزاده
مهدی بوترابی
سلما سالم
حسن نظری
محدثه
باسید علی تا .....
به خود آییم و بخواهیم،‏که انسان باشیم...
محسن ثروتی
متین
آوینی
اقالیم....
محمد مهدی کارگر
روزنامه دانشجویی
محمد جواد مزارعی
عباس سیاح طاهری
محمد مسیح مهدوی
دکتر محمود احمدی نژاد
مجمع وبلاگ نویسان مسلمان
ابر و خورشید
مجاهدین
مهدی گیوکی
باران مسعودی
مهدی مسعودی
مسعود دهنمکی
حسین (کربلای6)
کانون اندیشه جوان
مرضیه (دلتنگیهای آدمی)
خاکریز
رجانیوز
سپهر نیوز
شریف نیوز
صهیون پژوه
حامد طالبی
محمد سرشار
وحید یامین پور
ذره بین
صادق کریمی
پرنیان موسوی
حامد راست دست ...
سپهر خلیل سبحانی
محمد رضا منتظر القائم
سهیل رضازاده
گلادیاتور (بابک کرباسی)
مجید بذرافکن
وبلاگ فارسی

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
بازی های رایانه ای - پازل

آمار بازدید
بازدید کل :396122
بازدید امروز : 70
 RSS 

 

سربازان مسیح

(مهدویت غرب و بازی رایانه ای)

((اکنون آمریکا نماینده خداست در روی زمین،برای ظهور مسیح))

یکی از اصول مشترک بین تمام ادیان الهی و اساطیر باستانی اقوام مختلف ،مبحث منجی موعود و آخر الزمان می باشد.

همانکسی که شیعیان او را مهدی ،مسیحیان او را عیسی ،زرتشتیان او را سوشیانت وقومهای دیگر او را با نامهای دیگر می خوانند.تمامی منتظران ظهور به مرحله ای معتقدند که یک ضد منجی که عصاره تمام شرارتهاست و تمامی نیروهای شیطانی را به همراه خود دارد و مهمترین مانع منجی موعود است. در نبرد نهایی میان این دو که جنگی بسیار بزرگ و خونین است منجی موعود به همراه یارانش به کمک امدادهای الهی بر لشکر شیطان پیروز می شوند .

سربازان و یاران منجی انسانهایی با ایمان و نیرومند هستند که خود را از قبل برای چنین روزی آماده کرده اند.

کشیش پت رابرتسون:

 ((اکنون آمریکا نماینده خداست در روی زمین،برای ظهور مسیح))

آری به اعتقاد آنان ،آمریکا یا لااقل رهبران این کشور پیامبران معصومی هستند که به دنیای پر از گناه فرستاده شده اند تا جهان را به سر منزل مقصود برسانند

جرج بوش اول روز 6 مارس 1992 در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان کنگره آمریکا (که بی شباهت به سخنرانی جرج بوش دوم در 20 مارس 2001 نبود ) خطابه معروفی ایراد کرد که ضمن آن سیاست نظم نوین جهانی را اعلام کرد.

سیاستی که طبق آن نمی توان پذیرفت گوشه ای از کره زمین از اصول آمریکایی در مورد آزادیهای فردی و حکومت دمکراتیک معاف باشد.

سیاستی که طبق آن برای پیروزی در جنگ علیه تروریسم بین المللی ،جنگ ایدهها و عقاید باید راه انداخت.

در این نظم نوین جهانی که به قول فوکویاما تئوری پرداز پایان تاریخ اسلام دریای فاشیستی برای شنای تروریستهاست.

و یا به قول توماس فردمن تحلیلگر سیاسی آمریکا یی اسلام بزرگترین دشمن غرب است،و جنگ با این دشمن تنها با ارتش ممکن نیست بلکه باید در مدارس ،کلیساها ،مساجد ،معابد به رویارویی با آن پرداخت.

هم اکنون سیر محصولات فرهنگی غرب برای تحقق بخشیدن به آرمان فوق ،راهی بازارهای کشورهای مسلمان شده ،محصولاتی که پس از استفاده از آنها شخص از هویت و فرهنگ خود دلزده می شود،آمریکا را به عنوان امپراطور صالح دنیای جدید می پذیرد و او را عصاره نیروهای خیر عالم تصور می کند.

یکی از این محصولات فرهنگی که بسیار نیز تاثیر گذار است بازیهای رایانه ای هستند که بیشتر ،سرمایه های اجتماعی جهان اسلام را هدف گرفته اند.

بیش از دو دهه است که بازیهای رایانه ای وارد بازار شده اند.اولین آنها ،بازیهای شرکت آتاری( ATARI) (دستگاه TV GAME )مانند بازی PONG که تنها شامل دو خط،یک توپ و یک زمین مانند زمین تنیس بود.پس از آن بازیهای ویدئویی سیر تکاملی خود را طی کردند که در اواسط دهه هشتاد بازیها بیشتر به سمت جنگی (WAR GAME )سوق پیدا کردند.علت آن علاوه بر مسائل فنی جو متشنج اواخر دهه 80 آمریکا ،ناشی از جنگ سرد با شوروی و دیگر برنامه های رییس جمهور وقت ریگان بود بازیهایی مثل star flight و…

پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ،ایالات متحده که خود را بی رقیب در جهان یافت تصور امپراطوری بر دنیا به هدفی جدی برای تبدیل شد.و از هر وسیله ای برای اثبات و جا انداختن این هدف استفاده کرده و می کند.

بازیهای رایانه ای یکی از این ابزار و وسایل است در این بازیها آمریکا مدینه فاضله و آرمان شهر ،نهایت رفاه ،صلح و امنیت معرفی می شودو نظام فرهنگی آن تنها سیستمی است که جهان را از خطرات گوناگون حفظ می کند.

تفکر حاکم بر این بازیها نشلات گرفته از منجیان متنوع آخر الزمان است که هر کدام دارای ویژگیهای منحصر به فرد خود می باشد.

آخر الزمان تکنولوژیک:

در آخر الزمان تکنولوژیکی رباتها و ساخته های دست بشر به مرحله ای از تکامل و هوش می رسند که علیه انسانها دست به شورش زده و قصد نابودی نسل بشر را دارند.و انسانها نیز توانایی مبازه با آنها را ندارند در این زمان یک منجی شجاع که دارای قدرت عشق و ایمان است (خصیصه ای که ماشینها از آن بی بهره اند)به مبارزه بر می خیزد و پس از نبردهای طولانی وسخت نسل بشر را نجات می دهد. 

مثلا شما در بازی ماتریکس(ENTER THE MATRIX ) ،به همراه یک گروه از آرمان شهری به نام زایان(ZION) وظیفه نجات جهان را از دست انسان نما ها بر عهده می گیرید ودرحین بازی باید با شجاعت بی نظیر خود جهان را از دست ماشینهای دیو صفت نجات دهید.

آخر الزمان طبیعی:

در آخر الزمان طبیعی ،طبیعت سر به شورش برمی دارد و بشر را با حربه هایی مانند زلزله ،گرد باد ،طوفان ،آتشفشان، سیل و… تهدید می کند و یا دخالتهای بی جای انسان در ساختارهای ژنتیک باعث پیدایش غولها و حیوانات ناشناخته عظیم الجثه ای می شود.

 به عنوان مثال در بازی جزیره سایه ها شما برای پی بردن و نجات بشریت از دست (آلن) و (اوبد ) مورتون (که پدر خود را که یک دانشمند ژنتیک بوده کشته اند )که قصد دارند به وسیله تحقیقات پدرشان بر جهان مسلط شوند.نتایج شگفت انگیزی که می تواند دنیا را به نابودی بکشاند وارد جزیره شوید.

آخر الزمان تخیلی:

در آخر الزمان تخیلی ،موجودات ناشناخته فضایی زمین و نسل بشریت را به مخاطره انداخته و این بار یک منجی بسیار دانا با قدرت ماوراء انسانی به مبارزه با این موجودات می پردازد.

به عنوان مثال در بازی سام ماجراجو شما به عنوان یک منجی در نقش سام استون ظاهر می شوید سام به خاطر شجاعت فوق العاده اش در مبارزه با این موجودات به اسطوره ای تبدیل شده،به کمک ماشین زمان به گذشته بر می گردد تا جنگ بر علیه این یاغیان را به نفع بشریت تمام کند.

آخر الزمان اسطوره ای:

در آخر الزمان اسطوره ای یک ضد منجی از دل افسانه ها و اسطور های باستانی پا به دنیای ما گذاشته و قصد نابودی بشر را دارد که در این حال با ظهور یک منجی آگاه به دنیای اسطورها و مجهز به جادو و سحر به مبارزه با این دشمنان می پردازد.

مثلا در بازی (نفرین شدگان) شما به عنوان یک منجی در نقش دختر یا پسر 15 ساله یک کشاورز بازی را آغاز می کنید متجاوزان کراگ به فرمان یک موجود اهریمنی در جستجوی جادو و سحر هایی برای حکمرانی بر کل دنیاست این اهریمن می خواهد با استفاده از این جادو ها تمام موجودات خوب دنیا از جمله شما را به اسارت در آورد که شما، یک ماجراجوی سر سخت مبارزه با این شیطان را بر عهده می گیرید .شما برای این کار باید از جنگلهای انبوه و ژرف ،درههای خشک،بیابانها،سیاهچالهای مرطوب ،گورستانهای قدیمی ،کوههای پر از برف ، غارهای یخی و از عمق غارهای پر از مواد مذاب عبور کنید تا از این فاجعه جلوگیری کنید.

یکی دیگر از ایدههای حاکم بر بازیهای رایانه ای جنگ هسته ای است که از آن با عنوان آرماگدون(armageddon) نبرد نهایی حق علیه باطل یاد می شود.که استفاده از سلاح اتمی در آن قابل پیشگیری نیست و ظهور حضرت مسیح بدون وقوع این حادثه ممکن نیست .در بازیهای مختلف به این پدیده پرداخته شده است.

بعنوان مثال شما در بازی مامور مخفی 2،در نقش کیت آرچر یک جاسوس خبره ظاهر می شوید که می باید از وقوع جنگ هسته ای و نابودی نسل بشر توسط تروریستها جلوگیری کنید.

آخر الزمان دینی:در میان آخر الزمانهای مختلف ،آخر الزمان دینی مورد توجه خاص قرار گرفته است.در این آخرالزمان انسانهای شیطان صفت در قالب گروههای تروریستی و… قصد به دست گرفتن قدرت و نابودی تمامی عناصر پاک و خدایی را دارندو شما به عنوان منجی در نقش جاسوس خبره و با ایمان و یا سربازان ماهر و معتقد (عمدتا سربازانی از ارتش آمریکاو انگلیس )به عنوان پلیس صلح جهانی ظاهر شده و به مبارزه با دشمنان بشریت می پردازید(حال ممکن است این دشمن قبلا در زمین به جنایت پرداخته و شما مجددا به مبارزه با آن می پردازید و یا دشمنانی که در آینده پا به عرصه جهان خواهند گذاشت).

بازیهایی همچون اسلحه مر گبار ، گروه ضربت ،بازگشت به قلعه ولفن اشتاین و…

در بازی اسلحه مرگبار شما در نقش یک گروه ضد تروریستی باید 11 ماموریت مختلف و پر هیجان را پشت سر بگذارید و در طی عملیات علاوه بر ناکام گذاشتن تروریستها در فعالیتهایشان اسناد و مدارک مختلفی جمع آوری کنید و به برنامه های آینده تروریستها پی ببرید در ضمن باید گروگانها را نجات دهید هر گونه خطا باعث به خطر افتادن جان گروگانها می شود.

یا در بازی گروه ضربت در سال 2008 به مبارزه با میهن پرستان افراطی مسکو بروید .قصد آنها تاسیس مجدد امپراطوری اتحاد جماهیر شوروی است . تاجیکستان ،اوکراین ،بلاروس و دیگر کشورهای استقلال یافته یکی پس از دیگری در شرف پیوستن به این امپراطوری هستند شما کماندوهای دلاوری هستید که خود را گروه ضربت می نامید

ویا در بازی معروف (بازگشت به قلعه ولفن اشتاین ) (RETURN TO CASTLE WOLFENSTEIN)مجددا به مبارزه با نازی ها می روید .

در این بازی تعدادی از فرماندهان ارشد اس .اس از جمله هیملر (فرمانده کل نیروهای اس .اس )قصد دارند تا با توسل به تکنولوژی پیشرفته و استفاده از قدرت های مافوق طبیعی به جنگ علیه بشریت بیایندو شما در نقش مامورانی از ستاد ضد اطلاعات ارتش بایستس از اجرای اهداف فوق جلوگیری کنید و جهان را از نابودی نجات دهید

ویا در بازی call of duty ) )شما در نقش سربازان انگلیسی ،آمریکایی و روسی آموزش می بینید و برای مبارزه با آلمانیها به منطقه اعزام می شوید.شما پس از طی کردن مراحل مختلف وارد برلین پایتخت آلمان شده و پرچم آزادی !را بالای ساختمانها به اهتزاز در آورید.

علاوه بر بازیهای ذکر شده که به دشمنان بشریت در گذشته یا آینده پرداخت شده است،غرب سعی دارد سیاستهای تجاوز گرانه کنونی خود را در عرصه بین الملل توجیه کند اهدافی همچون مبارزه با تروریسم بین المللی ،مبارزه با گروههای تروریستی همچون القاعده و یا مبارزه با دیکتاتورهای جهان همچون صدام و…

این روند پس از 11 سپتامبر با شتاب بیشتری پیگیری شد.

بعنوان مثال در بازی نیروی دلتا (DELTA FORCE) شما بعنوان یک گروه ضد تروریستی مامور می شوید تا با تروریستها در هر کجای دنیا که از سوی آمریکا معرفی می شوندمبارزه کنید در قسمتی از این بازی شما وقتی وارد اردوگاه تروریستها می شوید تصویر شیخ یاسین تصویر رهبر حماس (که چندی پیش به دست دولت تروریستی اسراییل به شهادت رسید)را بر دیوار می بینید یا در بازی (D DE LTA FORCE 2) با مبارزه با تروریستها وارد خوزستان می شوید و با تروریستهایی مواجه می شوید که با چهره ای کریه ،خشن و بد ذات ترسیم شده آنها لباس عربی بر تن دارند با صورتهای نتراشیده و…

از بازیهای دیگری که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد بازی (جنگ ژنرالها) و (طوفان صحرا) می باشد. 

در جنگ ژنرالها (GENERALS) شما به عنوان سربازان آمریکایی ماموریت مبارزه و سرکوب تروریستها و دشمنان بشریت را دارید شما به عراق برای مبارزه با رژیم صدام می روید یا به افغانستان (مزار شریف ) برای مبارزه با گروه القاعده می روید .

نکات جالب توجه ای در این بازی به چشم می خوردمثلا در ابتدای بازی فیلمی پخش می شود که هواپیما و هلی کوپتر های آمریکایی در حال گشت زنی هستند که توسط دشمن مورد حمله قرار می گیرند و سقوط می کنند پس از آن است که شما وظیفه دارید متجاوزان را سرکوب کنید و نشان می دهد که هیچگاه آمریکا اولین گلوله را شلیک نمی کند و فقط برای دفاع از خود دست به تجاوز و حمله می زند

همچنین هم در عملیات عراق و هم در عملیات افغانستان به هر نحو ممکن از نمادها و سمبلهای اسلامی استفاده شده و به کسی که این بازی را انجام می دهد القا می کند که اسلام علت این خشونتهاست در عراق نیروهای صدام در جلوی مسجد اسقرار دارند و یا در مزار شریف منارههای مسجد دیده می شود.

در هر دو قسمت عملیات عراق و افغانستان بعثی ها و گروه القاعده (دشمن ) به رنگ سبز نشان داده می شود (کلاه سبز ،تانکها و نفر برها و نیروهایی که نشانه ها آنها رنگ سبز است)که به نظر می رسد که این انتخاب رنگ نیز به دلیل نیست همانطور که در بازیهای قدیمی تر که آمریکا به نبرد با دشمن می رفت تروریستها و دشمنان به رنگ قرمز (نماد شوروی )نشان داده می شوند.

یکی دیگر از این بازیها که شاید بهتر و جذابتر از همه بازیها فوق طراحی شده اند طوفان صحرا (DESERT STORM ) است .شما در این بازی ابتدا در ارتش آمریکا تمامی دوره های آموزشهای لازم را گذرانده و سپس به عراق اعزام می شوید (داستان این بازی مر بوط به زمان جنگ خلیج فارس و حمله عراق به کویت است)و وظیفه دارید ماموریتهای محوله را انجام دهید ماموریتهایی در مرز عراق و کویت ،داخل کویت ،شمال عراق ،مرز عربستان و…و اهداف از قبل پیش بینی شده را نابود کنید اهدافی همچون فرودگاهها ی نظامی ،سایتهای موشکی ،مراکز رادار،سایتهای ضد هوایی و….

با مطالب عنوان شده دیگر نمی توان به بازیهای رایانه ای تنها به عنوان ابزار جذاب برای تفریح و سرگرمی کودکان نگاه کرد بلکه باید به آنها از دید دشمنان تفکر اسلامی نگریست.و در مقابل با تولید جانشینهای مناسب برای اینگونه بازیها با توجه به عمق منابع ملی و ومذهبی به مبارزه با این تجاوز پرداخت .

آیا زمان آن نرسیده تا با منابع غنی ملی ،باستانی ایران بازی هایی همچون رستم و سهراب تولید شوند ؟

یا با نگاهی به 8 سال دفاع مقدس، بازیهایی با محتوی عملیاتها برای زنده نگه داشتن تاریخ جنگ ،بازیهایی همچون حماسه خرمشهر و… تولید شوند

یا بازی با عنوان انتفاضه برای بیان جنایتهای رژیم غاصب اسراییل و فداکاریهای مسلمان آن کشور تولید و به بازار عرضه شوند ؟

نویسنده: مهندس مهدی حق وردی طاقانکی

منابع:سایت روزنامه همشهری -سایت دارینوس-سایت NP GAME-بازی GENERALS-بازی طوفان صحرا-کتاب :پیشگویی های آخر الزمان-کتاب :دشمن خود را بشناس -و...

کلید واژه:مهدویت . غرب . بازی رایانه ای . بازی کامپیوتری .



نویسنده : مهدی سالم » ساعت 1:32 عصر روز چهارشنبه 85 بهمن 18


 

آرمانشهر خیالی

 

نقد وبررسی بازی ماتریکس

متن بازی :

ساخت موفقیت آمیز فیلمهایی همچون (matrix reloaded )،(enter the matrix )باعث کشانده شدن محیط و شخصیتهای این فیلم به بازیهای رایانه ای شد.

ماتریکس داستان گروهی از انسانهاست که خود را از پلیدیهای این جهان رهانیده و در گوشه ای از فضای نامتناهی در شهری به نام زایان (zion)زندگی می کنند آنها از طریق خطوط تلفن وارد این جهان می شوند تا برای رسیدن به حقیقت اطلاعات جمع آوری کنند.

در مقابل آنها موجودات انسان نما اما ماشین صفت که ساخته دست بشرند دشمنان سر سخت آنان می باشند و همواره جدال سختی بین ماشینها و قهرمانان زایان وجود دارد آنها هر موجود سر راه خود را به ماشین تبدیل می کنند و به راحتی به مقدار زیاد در یک جا جمع می شوند.و به سختی از بین می روند.اما قهرمانان زایان که سمبل انسانهای تکامل یافته اند که از نیروی عشق بر خوردارند و این تنها برتریشان نسبت به ماشینهاست .

برررسی:

موضوع اصلی این بازی ((آخر الزمان تکنولوژیک)) است

زمانی که رباتها و ساخته های دست بشر به مرحله ای از تکامل و هوش برسند که علیه انسان دست به شورش می زنند و قصد نابودی نسل بشر را دارند.این مصنوعات دست بشر به حدی قدرتمند شده اند که انسان در برابر آنها دچار عجز شده است.

در این زمان یک منجی که انسان با هوش و شجاعی است با ایمان و اعتقاد راسخ به مبارزه با دشمنان می رود و در این راه نیروهای اندک خود را نیز هدایت می کند و سر انجام بر دشمن غلبه می کند .

منجی مورد نظر شخصی با ظاهر غربی است و غیر از او کسی یارای مقاومت را ندارد .

همانطور که دکتر بلخاری در نقد فیلم ماتریکس عنوان می کند ((پس از به وجود آمدن بحران ،شهرآرمانی عنوان می شود با نام زایان(صهیون )که تنها نیروهای آنجا توانایی مقابله با بحران را دارند و می توانند دنیا را نجات دهند یعنی تصویری ارائه می شود تنها جایی که می توان نجات یافت چه در قلمرو ماده چه در قلمرو معنا جایی نیست جز زایان))

به نظر می رسد هدف نهایی این بازی رسمیت بخشیدن به صهیونیسم و دولت غاصب ان است

ایده و فکر حاکم بر این بازی بی ارتباط با عقاید صهیونیسم مسیحی نمی باشد چرا که یکی از اصول این جنبش ،بازگشت مسیح را منوط به برپایی دولت صهیونیستی میداند

کشیش پت رابرتسون در این باره می گوید :

اسراییل پایتخت معنوی جهان است این همان چیزی است که خدا در عهد قدیم از آن به مرکز زمین یاد کرده است

اسراییل پست دیدبانی خداست در و باید باشد !به یک معنا اگر نقشه های او (خدا)توسط انسانها تخریب شود چشمان سیاهی در برابرش هستند .و او به مردم اجازه نخواهد داد تا نقشه هایش را خنثی کنند ….

اگر ما با دشمنان اسراییل متحد شویم در برابر خدا ایستاده ایم …

به همین دلیل است که حمایت از صهیونیسم حتی در بازی های کامپیوتری نیز فراموش نشده و مورد حمایت قرار می گیرد.

جالب است بدانید سی دی این بازی فقط در ماه اول 2500000 عدد به فروش رسیده است که تاکنون فقط چهارده بازی توانسته اند در ماه اول به چنین فروشی دست یابند.

منابع :سایتهای اینترنتی

نویسنده:مهدی حق وردی طاقانکی



نویسنده : مهدی سالم » ساعت 1:29 عصر روز چهارشنبه 85 بهمن 18


بازی نجات گروگانهای آمریکایی

تهران-24آوریل سال 1980

شما برگزیده نیروی ویژه ای به نام دلتا(Delta Force) هستید وظیفه شما نجات بیش از 50آمریکایی است که توسط دانشجویان ایرانی به گروگان گرفته شده اند…

متن فوق بخشی از معرفی بازی تحت عنوان (Iran Hostage Rescue) است که توسط شرکت کوماوار (kumawar)ساخته شده است .این شرکت عنوان می کند برای مشترکین خود این امکان را فراهم می کند تا تجربه کنند ماموریتهایی را که بر اساس حوادث بحرانی روز جهان است.بازیهای جدید این شرکت در مناطق مختلف جهان است مثلا بازی با عنوان Operation Anaconda در Shah-i-Kot valley افغانستان یا بازی هایی با عناوین Samarra Bank Heist, Part 1 یا Samarra Bank Heist, Part 2 یا Fallujah Police Station Raid که در عراق اتفاق می افتد و…

 

در این بازی(Iran Hostage Rescue) شما در نقش نیروهای ویژه ای هستید که وظیفه تان نجات گروگانهای آمریکایی که در سفارتخانه آمریکا در تهران زندانی هستند .این بازی به مناسبت فرا رسیدن بیست و پنجمین سالگرد این حادثه به بازار عرضه شده است .

 

این شرکت اعلام کرده برای ساخت این بازی از اسناد رسمی و نیز فیلم ویدیویی مصاحبه با آنتونیو مندز (Antonio Mendez)از مسولان سابق سازمان سیا (CIA)ساخته شده است.

این شرکت در معرفی این بازی می گوید :

ما راجع به فاجعه اتفاق افتاده در کویر مطلع هستیم ماموریتی رهایی که گروگانهای آمریکایی را آزاد بکند اما یک هلی کوپتر به صورت اشتباه به سمت (c-130) رفته و با آن برخورد می کند.

But what was the plan?

اما نقشه چه چیزی بود ؟

شما پس از پیاده شدن در کویربه وسیله کامیون به تهران منتقل می شوید وپس ازدرگیری با ایرانی ها ونجات گروگانها آنها را به یک استادیوم در آن نزدیکی برده آنجا هلی کوپترهای آمریکایی به کمک شما خواهند آمد.

این شرکت در معرفی نیروی دلتا می گوید :

نیروی ویژه ایست که در سال 1977 در ارتش آمریکا بر اساس مدل انگلیسی آن با نام(SAS) تاسیس شدآنها نیروهایی هستند که در همه شرایط جوی قادر به جنگیدن هستند….

 

مهدی حق وردی طاقانکی



نویسنده : مهدی سالم » ساعت 1:28 عصر روز چهارشنبه 85 بهمن 18


 

دمکراسی خونین

سیاست غرب و بازی های رایانه ای

حدود ده سال پیش قسمتهایی از یک سند بسیار مهم توسط روزنامه نیویورک تایمز انتشار یافت .این سندکه زیرنظر((پاول ولفووتیز)) طراح استراتژیهای پنتاگون در دولت ریگان و بوش اول تهیه شده است.سند هنگامی به روزنامه نیویورک تایمز درز پیدا کرد که حدود یک سال از جنگ خلیج فارس می گذشت و شوروی تازه از هم فروپاشیده بود طولی نکشید که مقاله معروف ساموئل هانتیگتون تحت عنوان ((جنگ تمدنها))در مجله امور خارجی(Forign affairs)انتشار یافت و مدتی بعد شاگرد او فرانسیس فوکویاما کتاب خود را تحت عنوان پایان تاریخ به بازار عرضه کرد وهمزمان جرج بوش اول در سخنرانی خود از آن تحت عنوان نظم نوین جهانی یاد کرد.

طبق گزارش چهار سالانه وزارت دفاع ،اهداف آمریکا برقراری صلح ،تداوم آزادی و رسیدن به سعادت و خوشبختی است.رهبری آمریکا روی استقرار یک نظام بین المللی استوار شده است که برای قوانین احترام قائل است رهبری آمریکا مستقیما به صلح و آزادی جهانیان کمک می کند…هدف ما از آغاز تا همین حالا تسلط بر جهان بوده و این کار را در صورت امکان صلح آمیز ودر صورت ضرورت به شکل قهری انجام خواهیم داد.

هنگامی که سند پنتاگون یکی از اهداف استراتژیهای نظامی آمریکا را محدود ساختن خشونت می داند بی تردید مقصود آن آرامش نوع قبرستانی زیر سیطره مطلق نظامی و خشونت بار آمریکاست.

طبق مدارک((اداره پژوهش کنگره آمریکا))این کشور از سالهای 1789 تا 1993 میلادی 245 بار علیه کشورهای دیگر لشکر کشی کرده است.جنگ کره ،ویتنام و خلیج فارس تنها سه مورد از این 245 تجاوز است.و این آمار بدون به حساب آوردن کودتاها بر اندازیها،عملیات ضد شورش و کمک به دولتهای دیکتاتور همچون رژیم شاه در ایران ،پینوشه در شیلی ،سوهارتو در اندونزی و دهها دولت آدمکش دیگر همچون رژیم غاصب اسراییل است.

دولت آمریکا سعی دارد با برنامه های فرهنگی تجاوزات خود را در میان ملت آمریکا و حتی سایر ملتها امری عادی ،انسان دوستانه و درراستای گسترش صلح و دمکراسی در سطح جهان نشان دهد.سعی می شود این موضوع القا شود که آمریکا نماد خیر مطلق در جهان است و هر فرد یا گروه یا دولتی که مخالف او و ارزشهایش است محورهای شرارت و شیطانی هستند.

پس از فروپاشی شوروی ،آمریکا سعی می کند کشورها و گروههای مسلمان را بزرگترین خطر برای صلح جهانی معرفی کند.چرا که به قول نظریه پردازان آنها

حکومت آمریکا اکنون به جای اژدهای بزرگ با مارهای سمی پرشماری روبروست

یا

به قول کسینجر با اسلام سیاسی به رهبری جمهوری اسلامی ایران

در میان محصولات فرهنگی که وسیله ای برای توجیه این اقدامات شده است بازی های رایانه ای از اهمیت ویژه ای بر خوردارند هر چند که بسیاری از بازیها از روی فیلمهای معروف و پر فروش هالیود ساخته می شود ولی نکته جالب توجه اینست که به عنوان مثال در سال 1380صنعت بزرگ هالیود حدود 5 میلیارد سود داشته ولی در همین زمان شرکتهای بازیهای رایانه ای در آمریکا بیش از 30میلیلارد دلار سود داشته اند.

هر چند که بررسی تمامی اینگونه بازیها ممکن نمی باشد ولی سعی می شود به برخی از این بازیها که مروج دمکراسی آمریکایی که نامی جز دمکراسی خونین نمی توان بر آن گذاشت پرداخته می شود.

خشونت و تجاوز خشونت آمیز انسان علیه انسان دیگر و دولت آمریکا علیه دیگر کشورها اکنون بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ جا افتاده دولت و حتی بخشی از ملت آمریکا شده است.

دولت آمریکا سعی دارد با برنامه های فرهنگی تجاوزات خود را در میان ملت آمریکا و حتی سایر ملتها بخصوص نسل جوان و نوجوان و کودکان امری عادی و انسان دوستانه و در راستای صلح و دمکراسی در سطح جهان نشان دهد .آمریکا نماد خیر مطلق است و هر فرد ،دولت و گروهی که مخالف او و ارزشهایش باشد محورهای شرارت جهانی هستند پس از فروپاشی شوروی آمریکا سعی دارد کشورها و گروههای مسلمان را بزرگترین خطر برای صلح جهانی معرفی کنند .چرا که به قول نظریه پردازان، حکومت آمریکا اکنون بجای اژدهای بزرگ با ((مارهای سمی )) پر شماری روبروست .یا به قول کسینجر با(( اسلام سیاسی)) به رهبری جمهوری اسلامی ایران

ساموئل هانتینگتون در همین زمینه می گوید

((ما دشمن داریم،این دشمن جهانی با توان دسترسی به همه نقاط دنیا که به ایده ای مسلح شده است و با تکنیکها و تسلیحات و سنگدلی و شقاوت در خور برای تبدیل شدن به سلطه گری جهانی به میدان آمده و در هم کوبیدن این دشمن به اولویت اول و اصلی کارکرد ملی ما تبدیل شده است اولویتی که با همان درجه و ضرورتی که غلبه بر فاشیسم و اتحاد شوروی دنبال می شد.

یا با ماباشید یا در جنگ با تروریسم در جمع دشمنان ما قرار خواهید گرفت دکترینی است که در آن اسلام رادیکال جایگزین کمونیسم اتحاد جماهیر شوروی شده است . ))

به همین بهانه نگاهی به برخی از این بازیها می اندازیم.

اولویت ساخت این بازیها همان مواردی است که هانتینگتون به آن اشاره نموده است.

از سویی یاد آوری پیروزی غرب بر فاشیسم و کمونیسم و بزرگنمایی در این زمینه است و از سویی در راستای توجیه مبارزه غرب با جهان اسلام بخصوص اسلام سیاسی است .

بازیهایی که در مورد گزینه اول یعنی جنگ جهانی دوم و شکست نازیها ساخته شده بسیار هستند بعنوان مثال

در بازی( mohaa:break through ) که یازده مرحله دارد شما در نقش john baker یک گروهبان آمریکایی در درگیریها شرکت می کنید در مسیر (kasseine)در شمال آفریقا ،در راه تصرف (messian)در سیسیل و در آخر ارتش آلمان را در جنگ تاریخی (monte battali) در قلب ایتالیا شکست می دهید .

یا در بازی (medal of honor:allied assault) که در اوایل سال 2002 به بازار ارائه شدشما در نقش ستوان(مایک پاول)یکی از نیروهای گردان اول تفنگداران مخصوص ارتش متفقین هستید .عملیات شما در الجزایر شمال آفریقا شروع میشود و سپس ماموریتهای خود را در نروژ ،ساحل نرماندی ،منطقه بریتان ،فرانسه و جنگلهای زیگفرید آلمان ادامه می دهید

یا در نسخه دوم (mohaa) با عنوان (spearhead) (خط مقدم )شما در نقش جک بارنز از نیروی هوابرد بازی می کنید و در مناطق عملیاتی نرماندی و برلین جنگ جهانی دوم را تجربه می کنید

یا در بازی (call of duty ) ابتدا آموزشهای لازم رادیده سپس به منطقه اعزام می شوید

شما در قالب نیروهای آمریکایی ،انگلیسی یا روسی به مقابله با نیروهای آلمانی رفته و در نهایت با ورود به برلین و کشتن آخرین سرباز آلمانی پرچم آزادی را بر روی ساختمانهای این کشور به اهتزاز در می آورید

یا در بازی (Battel field 1942) شما در نقش نیروهای متفقین به مبارزه با آلمانیها می روید

یا در بازی (بازگشت به قلعه ولفن اشتاین)(return to castel wolfenshtine) شما به مبارزه با نازیها می روید

یا بسیاری بازی دیگر که در این زمینه ساخته شده اند.

همانطور که ذکر شد علاوه بر بازیهای فوق غرب سعی دارد سیاستهای سلطه گرانه خود را در سطح بین الملل همچون مبارزه با تروریسم را توجیه کند و آن را روی این موضوع متمرکز کند که اسلام علت و عامل بسیاری از اینگونه خونریزیها و خشونتهاست(برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ساوئل هانتینگتون با عنوان مرزهای خونین اسلام را مطالعه کنید)حادثه 11 سپتامبر به این موضوع شتاب بیشتری داد.

مجموعه سری بازیهای (delta force) از این قبیل بازیهاست در شماره جدید این بازی با عنوان (black hawk down:team sabre)شما برای مقابله با تروریستها به نقاط مختلف جهان سر می زنید در کلمبیا با مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و… ودر یکی از این مراحل باید در سال 2005برای مبارزه با تروریستهای به ایران بیایید! بله به ایران و جزیره خارک …

نکات قابل توجهی در این بازی به چشم می خورد که انشالله در مقاله جداگانه به آن پرداخت خواهد شد.

در این بازی مبارزه با تروریستهای ایرانی جزء سخترین مراحل بازی است در سایر نقاط دنیا تروریستها لباس شخصی هستند در صورتی که در ایران اکثرا شما باید با نیروهای منظم نظامی که ملبس به لباسهای نظامی خاکی رنگ با چهر های اسلامی مواجه هستید

در یکی از مراحل شما پس از درگیری با نیروهای ایرانی باید کامیونهایی(به نظر حاوی مواد شیمیایی است )که اسکورت می شوند را صحیح و سالم به تصرف خود در آورده و آنها را بدون رسیدن آسیب به یک منطقه امن نظامی برسانید

یا در بازی (delta force 2)شما برای مقابله با تروریستها وارد استان خوزستان می شوید

در بازی (جنگ ژنرالها)(generals) شما در نقش سربازان آمریکایی ماموریت مبارزه با تروریستها در نقاط مختلف جهان همچون عراق برای مبارزه با بعثیان ،یا در افغانستان برای مبارزه با گروه القاعده می روید

در قسمتی که شما به عراق وارد می شوید ابتدا در پس از درگیری در حومه عراق در آستانه ورود به شهر بغداد هستید که نیروهای عراقی اقدام به شلیک موشک می کنند که شما آسیبی نمی بینید ولی این موشکها به مرکز و بازار شهر اصابت می کنند که تعداد زیادی غیر نظامیان عراقی که اکثرا زن و کودک هستند جان خود را از دست می دهند و این صحنه که در مقابل چشمان شما اتفاق می افتد شما را در قصدتان برای نابودی نظامیان عراقی مصممتر می کند .در عراق یا افغانستان سعی شده نمادهای اسلامی مورد توجه خاص و مرکزیت میدان نبرد قرار گیرند و نیروها عراقی و افغانی با نماد سبز نشان داده می شوند

در این بازی علاوه بر مبارزه با دشمن شما باید به فکر تامین هزینه مالی جنگ نیز باشید چرا که تهیه ادوات و امکانات نظامی و نیروهای نظامی جدید در این بازی مستلزم پرداخت هزینه از جانب شماست و شما در حین بازی باید به فکر تامین منابع مالی خود از داخل همان محل و کشور باشید و گرنه شما نمی توانید پیروز شوید.

در بین بازیهایی که در این زمینه ساخته شده اند شاید هیچکدام به اندازه بازی (desert strom 2) ماهرانه و در عین حال با جذابیتهای گرافیکی و موضوعی ساخته شده باشد.

در این بازی این امکان برای شماد وجود دارد که در نقش نیروهای ویژه آمریکایی (delta)یا انگلیسی(sas)بازی کنید ابتدا پس از انتخاب تیمتان شما در 28 جولای1990 به یک دوره آموزشی اعزام می شوید و آموزشهایی از قبیل حرکت ،دویدن ،عبور از موانع نظامی ،تمرین تیر اندازی با کلت ،آر پی جی ،اسلحه های خود کار و… و هدایت تیم خود را می بینید .سپس در اولین ماموریت خود در 2 آگوست 1990 باید پس از درگیری با نیروهای عراقی اقدام به انهدام پلی میان عراق و کویت بنمایید و با گذراندن مراحل زیاد با ماموریتهای مختلفی همچون نابود کردن مراکز نظامی ،سایتهای موشکی ،فرودگاههای نظامی و… در مرحله آخر اقدام به نابودی ژنرال عزیز خان نمایید.

همانطور که ذکر شد این بازی دارای تعدا مراحل زیادی است و توضیح همه آن نوشتن مقاله جداگانه ای را می طلبد ولی به عنوان مثال

در دو مرحله متوالی شما وظیفه نابودی موشکهای اسکاد (scud) را دارید قبل از اینکه این موشکها به سمت اسراییل شلیک شوند .

یا در 28فوریه 91 شما وارد جنوب بغداد می شوید باید مسیر ورود به یک کارخانه عراقی را بیابید در مرحله بعد پس از درگیری شدید و عبور از چند لایه حفاظتی وارد کارخانه شوید این کارخانه ،محل تولید سلاحهای اتمی و رادیو اکتیویته است و در نهایت شما باید مقداری پلوتونیم تولید شده را پیدا کرده

و همچنین یک موشک در حال ساخت که کلاهک آن باز شده واحتمالا قرار است به یک کلاهک هسته ای تبدیل شود را نابود کنید و…

بعد از موفقیت این بازی ورژن جدید این بازی با عنوان (back to baghdad ) به بازار آمد که ادامه همان داستان است در عین حال از لحاظ گرافیکی کیفیت به مراتب بالاتر از بازی قبلی و…

و بسیاری بازی دیگر که همگی در عین دارا بودن تفاوتهای ظاهری در متن بازی ،موسیقی ،گرافیک و…همگی یک هدف را پیگیری می کنند و آن چیزی نیست جز توجیه

 دمکراسی خونین

نویسنده:مهدی حق وردی طاقانکی 

منابع:

کتاب دشمن خود را بشناس .نوشته سید مسعود جزایری

سی دی بازی delta force :black hawk down:team sabre

سی دی بازی desert strom 2

سی دی بازی desert strom 2:back to baghdad

سی دی بازی generals

سایت بازی دارینوس ،نوین پندار و…



نویسنده : مهدی سالم » ساعت 1:27 عصر روز چهارشنبه 85 بهمن 18


 

بازی رایانه ای و عملیات شهادت طلبانه


در اوایل قرن 22 زمین تحت حمله مزدوران اهریمن جهانی قرار گرفت و نوع بشر در معرض نابودی کامل بود سام استون ملقب به سام ماجراجو بلافاصله برای تغییر دادن گذشته با استفاده از یک دستگاه قدیمی به نام دروازه زمان به گذشته بر می گردد تا نسل بشر را از خطر نابودی حفظ کند .
متن فوق بخشی از معرفی بازی رایانه ای به نام(Serious Sam) سام ماجراجو در پرسپولیس است .در این بازی کاربر در نقش یک منجی نسل بشریت، برای مبارزه با اهریمن جهانی و ایادی آن به گذشته باز می گردد و در این مسیر با شیاطین بسیاری مواجه می شود شیاطنی که به اهریمن جهانی کمک می کنند مانند کامیکاز بی سر (beheaded kamikaze)وعقرب بالغ(Araohnoid adult )،زامبال(zambul)،غول لاوا(lava golem )
هر کدام از این شیاطین دارای اسلحه ای برای ضربه زدن به شما هستند.
عقرب بالغ(Araohnoid adult )یکی از ایادی شیطان است او یک جنگجوی مذهبی که از نژاد اولیه بند پایان به وجود آمده و به خاطر عقاید مذهبیشان  بسیار متخاصم هستند.


یکی دیگر از این شیاطین کامیکاز بی سر (beheaded kamikaze) است او یک سرباز سیرین است که اهریمن جهانی او را زنده کرده و کنترل زندگی آن را در دست دارد این موجود به شکل یک انسان فاقد سر است (بدون سر بودن او به معنای نداشتن عقل و شعور و منطق است )بنابراین او را برای عملیات خودکشی مانند به خدمت گرفته است .

 

کامیکاز بی سر دو بمب در دستان خود حمل می کند و هنگامیکه به اندازه کافی به هدف نزدیک شد آن را فعال می کند هر چقدر به شما نزدیک تر باشد خسارت بیشتر به شما وارد می کند هر چند که خود نیز پس از انجام این عمل نابود و متلاشی می شود.
با دیدن  نحوه ضربه زدن این شیطان در این بازی کامپیوتری  در ذهن شما چه عملی تداعی می شود؟؟؟
بدون شک یکى از رمزهاى موفقیت برق‏آساى دین اسلام در رسیدن به اهداف خود در کمتر از نیم قرن،«فرهنگ ایثار و شهادت‏طلبى» در این مکتب است.((عملیات شهادت‏طلبانه به معناى عام آن به اقدامى اطلاق مى‏شود که شخصى با قصد قربت و با علم به شهادت و با هدف ضربه زدن به دشمن به انجام آن مبادرت مى‏ورزد و در این راه کشته شود.))در مکتبى که جهاد در راه خدا پلى براىرسیدن به «احدى الحسنیین» است، شکست معنا و مفهومى ندارد. مکتبى که بتواند پیروانش را به گونه‏اى تربیت کند که نبرد با دشمن و کشته شدن را رسیدن به سعادت ابدى بدانند، ازهیچ قدرتى هراس نخواهد داشت و هیچ مانعى قادر نخواهد بود او را از رسیدن به اهدافش باز دارد و در میانه راه متوقف سازد. تعالیم دین اسلام منطبق بر فطرت پاک انسانى است؛ از این روهر قدرتى که مانع رسیدن این تعالیم به مخاطبانش شود، با چنین روحیه‏اى از میان برداشته مى‏شود. ملتى که از شهادت استقبال کند، آمادگى لازم را براى ایثار و فداکارى و از خودگذشتگى در راه اهداف خویش داشته باشد همیشه عزیز و سربلند بوده و مورد تحسین همهانسانهاى منصف و آزاده است. هیچ کس ملت ترسو و زبون و سست‏عنصر را که به خاطردلبستگى به دنیا و زندگى چند روزه تن به هر پستى و ذلتى مى‏دهد، تحسین نمى‏کند.
دشمنان به خوبى این رمز پیروزى را شناسایى کرده و در طول تاریخ تلاش کردند، مردم را به هر نحو ممکن از این فرهنگ رهایى‏بخش جدا سازند.گاه با تبلیغات شدید رسانه ای این عمل را حرکتی تروریستی می خوانند و یا در بازیهای رایانه ای کودکان و جوانان القا می کنند که اینگونه حرکات به علت نداشتن عقل و شعور منطق است و این اعمال جز از طرف شیاطین امکان پذیر نیست .
به نظر می رسد دنیای اسلام حتی در بازیهای رایانه ای مورد هجمه سنگین دنیای کفر قرار گرفته و عکس العمل دیر هنگام دنیای اسلام پیرامون این موضوع می تواند خسارت جبران ناپذیری را وارد کند .

مهدی حق وردی طاقانکی



نویسنده : مهدی سالم » ساعت 1:24 عصر روز چهارشنبه 85 بهمن 18

<      1   2   3      >