سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رسانه - پازل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن


رسانه - پازل



درباره نویسنده
رسانه - پازل
مهدی سالم
من ممکن است نتوانم این تاریکی را از بین ببرم اما با همین روشنایی کوچک فرق ظلمت و نور ، حق و باطل را نشان خواهم داد و هرکه به دنیال نور است این نور هرچند کوچک در دل او بزرگ خواهد برد.
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
جوک
اخبار
محرم
رسانه
آرشیو
مدیریت
سیاست
دل نوشته
نشریه شمع
حسن نظری
خلاصه کتاب
حجاب و عفاف
رایانه و اینترنت
احادیث اخلاقی
مدیریت فرهنگی
عکس های دیدنی
بازی های رایانه ای
مسائل اجتماعی ایران
انتخابات مجلس هشتم
مهدی و خدمت سربازی
انتخابات ریاست جمهوری دهم
سبزی گل داره
گشت وگذار در دنیا
شورای عالی فضای مجازی
شبکه امید
کاربرانه


لینکهای روزانه
حضرت آیت الله خامنه ای [224]
استاد شهید مرتضی مطهری [164]
دکتر شهید مصطفی چمران [96]
آیت الله مکارم شیرازی [194]
استاد رحیم پور ازغدی [143]
حضرت آیه الله مصباح [126]
متن شاهنامه فردوسی [115]
دیوان حافظ [150]
غرلیات سعدی [120]
غزلیات مولوی [137]
متن نهج البلاغه [123]
متن قرآن با ترجمه [130]
متن صحیفه سجادیه [98]
پازل (پرشین بلاگ) [162]
[آرشیو(14)]


لینک دوستان
سجاده ای پر از یاس
تفحص شهدا
پاک دیده
رضوان
عــــشقـــــولـــــک
رضا شکوهی
معجزه هزاره سوم
پوست کلف
ابوذر منتظر القائم
عاشورائیان
اقلیما پولادزاده
مهدی بوترابی
سلما سالم
حسن نظری
محدثه
باسید علی تا .....
به خود آییم و بخواهیم،‏که انسان باشیم...
محسن ثروتی
متین
آوینی
اقالیم....
محمد مهدی کارگر
روزنامه دانشجویی
محمد جواد مزارعی
عباس سیاح طاهری
محمد مسیح مهدوی
دکتر محمود احمدی نژاد
مجمع وبلاگ نویسان مسلمان
ابر و خورشید
مجاهدین
مهدی گیوکی
باران مسعودی
مهدی مسعودی
مسعود دهنمکی
حسین (کربلای6)
کانون اندیشه جوان
مرضیه (دلتنگیهای آدمی)
خاکریز
رجانیوز
سپهر نیوز
شریف نیوز
صهیون پژوه
حامد طالبی
محمد سرشار
وحید یامین پور
ذره بین
صادق کریمی
پرنیان موسوی
حامد راست دست ...
سپهر خلیل سبحانی
محمد رضا منتظر القائم
سهیل رضازاده
گلادیاتور (بابک کرباسی)
مجید بذرافکن
وبلاگ فارسی

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
رسانه - پازل

آمار بازدید
بازدید کل :396382
بازدید امروز : 38
 RSS 

 

روزنامه نگاری زرد به آن نوع روزنامه‌نگاری گفته می‌شود که با استفاده از روش‌های مبتذل، برای جذب مخاطبان هر چه بیشتر اقدام می‌کند.روزنامه نگاری زرد به آن نوع روزنامه‌نگاری گفته می‌شود که با استفاده از روش‌های مبتذل، برای جذب مخاطبان هر چه بیشتر اقدام می‌کند. روزنامه‌نگاری زرد معمولا از معیارهای روزنامه‌نگاری روشنفکرانه و علمی تبعیت نمی کند و مقیاس آن به هیچ عنوان ویژگی نخبگی را متبادر نمی کند. این نوع روزنامه‌نگاری به SENSATIONAL JOURNALISM معروف است، یعنی متکی بر احساسات مخاطبان است


 

نشریات زرد به دنبال تیراژ بالا و درنتیجه جلب هر چه بیشتر توده مردم هستند. آنها با غلو و بزرگ‌نمایی و در عین حال به زبانی ساده و سطحی، پیام‌های ارتباطی را طراحی و ارسال می‌نمایند تا مخاطبان بیشتری را به خود جذب نمایند. همین اقدام آنها منجر شده است تا به آنها لقب POPULAR JOURNALS داده شود.
دکترمعتمدنژاد در سایت خود در مورد ظهور زمینه‌های روزنامه‌نگاری زرد این گونه اشاره می‌کند: ” از اواخر قرن نوزدهم، تحت تأثیر مقتضیات و ضرورتهای‌ اقتصادی‌ تأمین سرمایه‌ها و هزینه‌های‌ سنگین تأسیس و ادارة مؤسسات مطبوعاتی‌ و تمرکز و انحصار فعالیتهای‌ روزنامه‌نگاری‌ در دست سرمایه‌داران بزرگ، در حالی‌ که روزنامه‌های‌ مستقل و کوچک به شدت رو به کاهش گذاشته بودند، روزنامه‌های‌ خبری‌ تجارتی‌ برای‌ کسب هر چه بیشتر درآمدهای‌ ناشی‌ از آگهی‌‌های‌ بازرگانی‌ و جلب هر چه بیشتر خوانندگان و افزایش تیراژهای‌ خود، به شیوه‌های‌ خاص جنجال‌گری‌ و هیجان‌انگیزی‌ روی‌ آوردند و با بی‌‌توجهی‌ به عینیت و بی‌‌طرفی‌ اخبار و عدم رعایت مصلحت‌های‌ عمومی‌، به انتشار عنوان‌ها و مطالب احساس‌انگیز و تحریک‌آمیز مربوط به حوادث و جنایات و رسوایی‌‌های‌ زندگی‌ خصوصی‌ افراد مشهود و برخوردها و خشونتهای‌ داخلی‌ و خارجی‌، پرداختند. نخستین نمونه‌های‌ این نوع روزنامه‌نگاری‌ غیرعادی‌ و منفی‌، که در غرب به «روزنامه‌نگاری‌ زرد» معروف شده است، در اواخر قرن نوزدهم و در دهة اول قرن بیستم در ایالات متحدة آمریکا به خودنما‌ی‌ پرداختند. نقش خاص یکی‌ از روزنامه‌های‌ جنجالی‌ نیویورک در برانگیختن جنگ آمریکا و اسپانیا بر سر کوبا در سال 1898، گزارشگری‌ غیرعینی‌ و دارای‌ سوگیری‌ خبرنگاران آمریکایی‌ در طول جنگ جهانی‌ اول و مخصوصاً گزارشگری‌ مغرضانة آنها در جریان انقلاب 1917 روسیه و رویدادهای‌ بعدی‌ آن، از مثال‌های‌ مهم جالب توجه در این زمینه به شمار می‌‌روند.“

ویژگی‌ نشریات زرد
به طور کلی نشریات زرد دارای مشخصات زیر هستند:
مطالب خود را بسیار با اهمیت طرح می‌کنند و تاکتیک برجسته‌سازی ابزار دست آنهاست

تیترهای بزرگ چند ستونی دارند
صفحه نخست آنها مملو از سوژه‌ها مختلف در ارتباط با سیاست‌های داخلی و ملی، جنگ، دیپلماسی بین المللی، ورزش، مسائل اجتماعی و .... آن هم به شکل مختلط آن است

این نشریات مملو از شکل، عکس، گرافیک و نقشه‌اند
برخی اوقات صفحه اول تنها یک مقاله با یک عکس بزرگ و خارج از اندازه های استاندارد را دربرمی‌گیرد
موضوعاتی چون سینما، بازیگران، ورزش، ورزشکاران، حوادث، خشونت از جمله موضوعات همیشگی رسانه‌های زرد هستند
تمایل این نشریات در استفاده از منابع خبری متضاد بسیار بالاست و ارائه گزارش با منبع خبری خبرنگار اعزامی را بسیار می‌پسندند.
در مورد مخاطبان این نشریات باید گفت که در این مورد با مخاطبان پایدار روبه‌رو نیستیم. از سوی دیگر به دلیل داشتن مخاطبان انبوه و توده‌ای، همه مخاطبان این نشریات از یک جنس نیستند. مخاطبان این رسانه‌ها دارای طیف سنی، طیف فکری، طیف احساسی، طیف فرهنگی، طیف اقتصادی و طیف‌های مختلف دیگری هستند.
مطبوعات زرد در اکثر کشور هاى جهان همیشه براى ادامه حیات متکى به چاپ عکس هاى تحریک آمیز زنان، بدگویى یا شایعه پراکنى در مورد مشاهیر و پرهیز از اخبار بیگانه بوده اند. اما اکنون یک دلیل دیگر که صاحبان این مطبوعات به آن مى بالند، قطع این مجله هاست. قطع تابلوئید. آنها مى گویند مجله ها و روزنامه هایشان به قدرى کوچک و خوش دست شده اند که خواننده بدون مزاحمت مى تواند آن را در مترو، اتوبوس یا هر وسیله نقلیه عمومى در کنار سایر سرنشینان مطالعه کند.

زردنویسی
روزنامه‌نگاری زرد تلاش می‌کند تا به منظور افزایش تیراژ خود از تاکتیک‌هایی مانند جنجال‌سازی خبری، تکیه بر احساسات زودگذر و تب‌دار و داستان‌پردازی‌های دراماتیک بهره بگیرد.
در رسانه‌های زرد سوژه‌ها غالباً دارای‌ دو عنصر شگفتی‌ و کشش است. زردنویسی بر انتشار اخبار مربوط به گناهکاریها اصرار دارد و از آوردن مطالب علمی گریزان است. در واقع زردنویسی بیشتر با سوژه‌های ممنوع یک جامعه در ارتباط نزدیک است. مسائلی مانند خشونت از جمله خوراک دائمی این رسانه‌ها است.
یک شرط اساسی برای پذیرش پیام زرد رسانه‌ای وجود دارد . این شرط عبارت است از اهمیت پیشامد یا شخصی که مطرح شده و همچنین ضرورت وجود ابهامی که آن را فرا گرفته است. به‌علاوه انگیزه‌های روانی مخاطبان، که سبب پذیرش و شنوایی نسبت به آن گردد .
به بیان دیگر روزنامه‌نگاری زرد ضریب نفوذ خود را مدیون دو نکته می‌باشد . اول ابهام در موضوع و دوم اهمیت موضوع . هر چه ضریب اهمیت یک موضوع بالاتر باشد ، ضریب نفوذ آن نیز به همان میزان بالا می‌رود . در ضمن به همان میزان که ابهام در قضیه افزایش می‌یابد ، ضریب نفوذ پیام رسانه‌ای زرد نیز بالا می‌رود .
از جمله اولین عناصری که در بحث یک پیام زرد رسانه‌ای مطرح است، موضوع ، مکان و زمان آن است . یک زردنویس ماهر به‌خوبی می‌داند که خبر وی باید دارای موضوعی باشد که حساسیت بالای جامعه را در زمان و مکان مناسب به خود اختصاص می‌دهد . البته رابطه بین موضوع ، زمان و مکان می‌باید در پخش یک پیام زرد رسانه‌ای به‌خوبی درک و احساس گردد . مکان پخش یک پیام زرد ‌باید کاملا دارای مجاورتهای معنوی و جغرافیایی باشد .
نشریات زرد به علت آن که بیشتر کارکرد محلى دارند در نتیجه سوژه هاى خود را از منطقه جغرافیایى خود انتخاب مى کنند . سوژه نشریات زرد از میان بازیگران فیلم ها به خصوص سریال هاى عامه پسند، شومن ها، مدل هاى لباس ، خوانندگان و ستارگان ورزشى انتخاب می‌شوند. نشریات زرد ابتدا ذائقه خوانندگان را مى سنجند. آنها با نظرسنجى هایى که بیشتر از طریق تلفن صورت مى گیرد علاقه مندى هاى افکار عمومى را مى یابند سپس بر مبناى آن برنامه ریزى مى کنند.
رسانه‌های زرد فکرساز نیستند. بنابراین پیش از آن که بخواهند به «چراها» بپردازند به «چگونگی»‌ توجه می‌‌کنند.
همچنین روزنامه‌نگاری زرد، در یک محیط اجتماعی متجانس حرکت می‌کند و تا زمانی که امیال شخصی و قوی افرادی را که در نقل آن شریک هستند ، به خود جلب می‌کند به حرکت خود ادامه می‌دهد.
یک پیام رسانه‌ای زرد در صورتی که خوب تدوین و منتشر شود، مخاطبان توده با میل خود آن را می‌پذیرند . زیرا پاسخگوی نیازهای ویژه وی در اوقات خاصی می‌باشد .
به طور کلی روزنامه‌نگاری زرد از تاکتیک‌هایی نظیر درشت‌نمایی پیام، دست‌چین کردن پیام ، تحریف ، جنجال‌آفرینی خبری ، تاکتیک مجاری مخفی ، شایعه ، نزدیکی منبع پیام به مخاطب، فوریت‌بخشیدن ساختگی به خبر، استفاده از عقاید و گرایش‌های فکری و یا سمبل‌های ملی مخاطبان و همسو‌سازی پیام با مخاطبان، استفاده از عاطفه گیرندگان پیام ، به میزان بسیار زیادی بهره می‌گیرد.
نوع زردنویسی با توجه به زاویه دید آن به مسائل جامعه متغیر می‌شود. به معنای دیگر ما زردنویسی سیاسی، زردنویسی اقتصادی، زرد نویسی فرهنگی، زردنویسی اجتماعی، زردنویسی هنری و .... داریم.

روزنامه‌نگاری زرد؛ متاثر از جامعه
روزنامه‌نگاری زرد با محیط و فرهنگ خود در ارتباط تنگاتنگ است و از آن متاثر است. حساسیت‌های یک جامعه چه جامعه ملی و چه جامعه قومی، جامعه قشری، جامعه سنی، جامعه مذهبی و حتی جامعه جهانی، از جمله تیترهای این گونه نشریات هستند.
همچنین استقبال از رسانه‌های زرد و شیوه‌های زردنویسی در رسانه‌ها، با نوع جامعه‌ای که این رسانه‌ها برای آنها پیام می‌فرستند، نیز ارتباط مستقیم و کاملی دارد.
به عنوان نمونه، تاکتیک‌های روزنامه‌نگاری زرد در ایران بسیار متفاوت از روزنامه‌نگاری زرد در غرب است. یک روزنامه زرد در انگلستان و کشورهای‌ دیگری‌ که روزنامه نگاری‌ در آنها پیشرفته تر است، کمتر دروغ می‌ گوید و شایعه پردازی‌ در آنها کمتر است. این روزنامه ها به دنبال اخبار جنجالی‌ می‌ دوند. و به همین دلیل و به دلیل های‌ دیگر که از آن جمله سطحی‌ بودن مطالب است، به زرد بودن متهم می‌ شوند. در این مورد نیز می توان از مطلبی با تیتر «کاخ باکینگهام امن نیست» نام برد که توسط رایان پری زردنویس در روزنامه زرد « دیلی‌ میرر » انگلستان تهیه و منتشر شده است. «کاخ باکینگهام امن نیست» کلیدی‌ ترین جمله گزارش های‌ پری‌ است. پری‌ برای‌ این که بتواند چنین جمله ای‌ را در روزنامه بنویسد، چند روزی‌ را به خدمتکاری‌ در کاخ باکی‌نگهام گذرانده و با خطرات بسیاری‌ دست و پنجه نرم کرده است. پری‌ برای‌ نوشتن این گزارش به داخل کاخ می‌ رود و با جمع کردن شواهد و آنچه که دیده است گزارش هایی‌ می‌ نویسد که در آنها همه این شواهد به چشم می‌ خورند. او از محل قرار گرفتن دوربین های‌ مخفی‌ و زمان عوض شدن پست نگهبان ها، جای‌ قرار گرفتن اشیا و هزاران چیز دیگر در کاخ باکینگهام می‌ نویسد. از اینکه محافظان کاخ برای‌ نوشیدن چای‌ پست خود را ترک می‌ کنند. او با کنار هم قرار دادن همین جزییات است که نتیجه می‌ گیرد: کاخ باکینگهام امن نیست.
عینی‌ گرایی‌، یکی‌ از کلیدی‌ ترین مبناهای روزنامه نگاری در غرب است. روزنامه‌نگاران این روزنامه‌ها باید یاد بگیرند تا از به کار بردن صفت خودداری‌ کنند و به جای‌ آن به توصیف بپردازند. و البته تا آنجا که ممکن است ببینند، نه آنکه بشنوند. و بعد دیده های‌ خود را بنویسند نه آنکه شنیده ها را.

انواع رسانه‌های زرد
باید توجه داشت که زردنویسی در هر رسانه ای حتی در رسانه ها جهانی نیز صورت می‌گیرد و صرفا مختص نشریات و رسانه‌های زرد نیست.
از سوی دیگر زردنویسی در همه انواع رسانه ها صورت می گیرد و طیف آن از رسانه‌ها جمعی تا به رسانه‌های تعاملی سایبر، از انواع رسانه نوشتاری تا رسانه دیداری - شنیداری گسترده است.
امروزه ما با YELLOW CYBER JOURNALS ، تلویزیون‌های کابلی و ماهواره‌ای و رادیو‌هایی روبه‌رو هستیم، که به انتشار پیام‌های رسانه‌ای زرد مشغولند.
در مورد وبلاگهای زرد نیز می توان از وبلاگهایی که به افشای اطلاعات خصوصی به ویژه زندگی خصوصی افراد می‌پردازند و یا به وبلاگهایی که به انتشار داستان زندگی هنرپیشگان و خواننده‌های مورد علاقه خود می‌پردازند، اشاره کرد.

آسیب‌های رسانه‌های زرد
براى مردم عامه علاوه بر نقش هاى واقعى ستارگان زندگى بیرونى آنها نیز اهمیت دارد . نشان دادن زندگی شخصی بیل گیتس، خانه او، اتومبیل او، طرز رفتار با همسرش، رفتارهای عام‌المنفعه او و از این قبیل از جمله زردنویسی‌هایی است که امروزه حتی در نشریات وزین نیز آنها را می‌بینیم. اما مرز فضای شخصی خصوصی و فضای شخصی که قابلیت رسانه‌ای شدن را دارد، در رسانه‌های زرد چیست؟
توجه به POPULAR CULTURE و فرهنگ‌مردم‌پسند در جوامع معاصر امری لاجرم است. اما پرداختن بیش از حد به آن آسیب‌رسان است. آنچه مسلم است رسانه‌های زرد بیشتر آسیب‌رسان هستند تا مفید. هتک حرمت، لمپنیسم زبانی، نگاه داشتن مخاطب در سطح پایین شعور و آگاهی اجتماعی، آموزش نامناسب و.... آسیب از سوی این رسانه‌ها متوجه جوامع مخاطب آنهاست.
نشریات زرد از دیدگاه بالاتر ذهن فعال و سازنده را رو به عوام زدگی‌ و بی‌ تحرکی‌ می‌ کشاند و تفکر جوان و خلاق را که می‌ تواند مبتکرانه و هوشمندانه عمل کند با موضوعات سبک و بی‌ معنا به بیراهه می‌ برند.
پترسن قاضی آمریکایی در مورد پیامدهای پرداختن به حوادث در رسانه‌ها زرد چنین نتیجه می گیرد که : روزنامه‌نگاری زرد به معنای آنچه که در دنیای رسانه‌ای آمریکای امروز انجام می‌شود در سالهای نه چندان دور آینده و در هزاره جدید به قضاوت و داوری زرد منتهی خواهد شد.
پترسن به روزنامه‌های زرد در آمریکا اشاره می کند که مطالبی مانند نژادپرستی، مسائل جنسی و طبقاتی را در یک متن ویژه و در قالب که بیشتر جنایی ـ هیجانی است، منتشر می‌کنند و پیشنهاد می کند که به جای آنکه به تحلیل تاثیرات این نوع روزنامه‌نگاری بپردازیم لازمست به این نکته توجه کنیم که این گونه رسانه‌ها چگونه باید حقایق جنائی را بیان کنند.
درعین حال کاهش آسیب‌های ناشی از رسانه‌های زرد، راهی جز کاهش تقاضای جامعه نسبت به این طونه رسانه های زرد ندارد. ساده‌نویسی در نشریات وزین، استفاده از مطالب مختصر، استفاده از زبان عام‌فهم جملگی از شیوه‌هایی هستند که در صورت به کارگیری در رسانه‌ها ، می‌توان با آن از تقاضا برای رسانه‌های زرد در جامعه کاست.


 

منبع:فصلنامه رسانه
نوشته دکتر محمد سلطانی‌فر با اندکی تلخیص



نویسنده : مهدی سالم » ساعت 9:52 صبح روز چهارشنبه 86 خرداد 23


بامزی، قوی ترین و مهربان ترین خرس دنیا
خالق: رون آندریاسون، محصول: سوئد - 1966 تاکنون، چندین قسمت سیاه و سفید در دهه شصت و  هفت قسمت رنگی در اوایل دهه هفتاد میلادی

بامزی، خرس قهوه ای مهربانی است که با خوردن کوزه ای از عسل  که مادربزرگش برای او تهیه می کند، قدرت می گیرد. دوستان نزدیک بامزی، لیلی اسکات، یک خرگوش سفید ترسو و اسکالمان (در انگلیسی: پرفسور شل بک، در فارسی: شلمان) لاک پشت نابغه و مخترع هستند. داستان بامزی در طول چهار دهه دنبال شده و بسط یافته است تا جایی که امروز بامزی، چهار فرزند و لیلی اسکات یک فرزند دارد. شخصیت بامزی ابتدا در سال 1966 با مجموعه ای از فیلمهای کوتاه تلویزیونی معرفی شد و همزمان به صورت کمیک استریپ هفتگی در روزنامه به چاپ رسید. اما از سال 1973 شخصیت بامزی که به سرعت به شهرت و محبوبیت رسیده بود، دارای مجله اختصاصی خود شد. مجله مصور بامزی، اهداف آموزشی دارد و در صفحات ویژه «مدرسه»، شخصیتهای داستانی به خوانندگان درباره حیوانات، فرهنگهای بیگانه، جهان و سایر موضوعات آموزش می دهند. بامزی و دوستانش، اصول اخلاقی خود را دارند و به شدت علیه نژادپرستی، زورگویی و خشونت موضع می گیرند.

برگرفته از مجله اینترنتی زیگ‌زاگ



نویسنده : مهدی سالم » ساعت 2:14 عصر روز پنج شنبه 86 اردیبهشت 27


خانواده دکتر ارنست
نام اصلی: فلون در جزیره شگفت انگیز، بر اساس: خانواده سوئیسی رابینسون (یوهان داوید ویس -1812)، محصول: نیپون (ژاپن)- 1981، 50 قسمت 26 دقیقه ای

در این نسخه کارتونی، فلون دختر 10 ساله و پرجنب و جوش خانواده، محور داستان است. پدر او، دکتر ارنست نامه ای از دوست انگلیسی خود دریافت می کند که حالا در استرالیا اقامت دارد و از دکتر ارنست هم می خواهد تا به او بپیوندد زیرا در این سرزمین مهاجران، به شدت به پزشک نیاز است. اعضای خانواده، تصمیم می گیرند تا خانه قدیمی خود در برن را ترک کنند و راهی سفر دریایی به سوی استرالیا شوند اما سرانجام سرنوشت آنها را به صورت کشتی شکستگانی به ساحل این جزیره می رساند. خانواده دکتر ارنست تلاش می کنند تا خود را با وضعیت تازه تطبیق دهند و با استفاده از منابع غنی موجود در جزیره و بقایای کشتی شکسته، زندگی را از نو سروسامان دهند. در این میان، سازندگان کارتون قصد داشته اند تا با روایت ماجراهای فلون کنجکاو و پرشور، بر اهمیت نقش خانواده و لذت زندگی در میان طبیعت بکر تاکید کنند..

برگرفته از مجله اینترنتی زیگ‌زاگ



نویسنده : مهدی سالم » ساعت 2:13 عصر روز پنج شنبه 86 اردیبهشت 27


پلنگ صورتی
خالق: فریتز فره لنگ، محصول: دو پاتی-فره لنگ و یونایتد آرتیستز (آمریکا) - 1963 تا حال حاضر، 124 قسمت رنگی، قالب کلاسیک: قطعه های شش دقیقه ای

شخصیت کارتونی پلنگ صورتی، ابتدا برای تیتراژ آغازین و پایانی فیلمی به همین نام (ساخته بلیک ادواردز) طراحی شد. اما محبوبیتش چنان بالا گرفت که در تیتراژ همه فیلمهای بعدی مجموعه پلنگ صورتی (به جز «تیری در تاریکی») حضور یافت و مجموعه ای از فیلمهای کوتاه کارتونی بر محور همین شخصیت ساخته شد. تم به یاد ماندنی موسیقی فیلم پلنگ صورتی که ساخته هنری مانچینی است، این فیلمهای کوتاه کارتونی را نیز همراهی می کنند. کارتونهای پلنگ صورتی با مایه های سوررئال و انتزاعی داستانش و حرکات پانتومیم وار شخصیت اصلی، تاثیر چشمگیر بر تحول و پیشرفت آثار انیمیشن داشته و علاوه بر محبوبیت عام، مورد توجه و تحسین منتقدان هم قرار گرفته است. در این فیلمهای کوتاه، علاوه بر شخصیت اصلی، شخصیتهای فرعی به یادماندنی و مشهوری همچون بازرس، مورچه و مورچه خوار حضور می یابند.

برگرفته از مجله اینترنتی زیگ‌زاگ



نویسنده : مهدی سالم » ساعت 2:12 عصر روز پنج شنبه 86 اردیبهشت 27


خیلی از دیدن رفقا خوشحال شدم.

کاش هر 2 ماه یک بار دوستان ارشاد یک همچین حرکتی بزنند و دوستان رو دور هم جمع کنند.

میگید چرا؟!

به چند دلیل مهم :

 1- تجربه دوستان ارشاد بالا بره و اگه خواستن از این به بعد کاری بکنند لااقل  یک تجربه ای داشته باشند.

2- چون غیر از غرفه دارا کسی تو نمایشگاه نبود، می شد خیلی راحت با دوستان که البته غرفه های خیلی بزرگی هم داشتند حال و احوال کنیم.

3-اگه یک اینچنین نمایشگاه های خوبی برگذار نشه ممکنه پول بیت المال حروم بشه.

جشنواره ملی نرم افزارهای چند رسانه ای و رسانه های دیجیتالجشنواره ملی نرم افزارهای چند رسانه ای و رسانه های دیجیتال

جشنواره ملی نرم افزارهای چند رسانه ای و رسانه های دیجیتالجشنواره ملی نرم افزارهای چند رسانه ای و رسانه های دیجیتال

جشنواره ملی نرم افزارهای چند رسانه ای و رسانه های دیجیتالجشنواره ملی نرم افزارهای چند رسانه ای و رسانه های دیجیتال

جشنواره ملی نرم افزارهای چند رسانه ای و رسانه های دیجیتالجشنواره ملی نرم افزارهای چند رسانه ای و رسانه های دیجیتال

جشنواره ملی نرم افزارهای چند رسانه ای و رسانه های دیجیتالجشنواره ملی نرم افزارهای چند رسانه ای و رسانه های دیجیتال

جشنواره ملی نرم افزارهای چند رسانه ای و رسانه های دیجیتالجشنواره ملی نرم افزارهای چند رسانه ای و رسانه های دیجیتال

جشنواره ملی نرم افزارهای چند رسانه ای و رسانه های دیجیتالجشنواره ملی نرم افزارهای چند رسانه ای و رسانه های دیجیتال

جشنواره ملی نرم افزارهای چند رسانه ای و رسانه های دیجیتالجشنواره ملی نرم افزارهای چند رسانه ای و رسانه های دیجیتال



نویسنده : مهدی سالم » ساعت 8:18 عصر روز سه شنبه 86 اردیبهشت 25

<      1   2   3   4   5      >