سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رسانه - پازل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن


رسانه - پازل



درباره نویسنده
رسانه - پازل
مهدی سالم
من ممکن است نتوانم این تاریکی را از بین ببرم اما با همین روشنایی کوچک فرق ظلمت و نور ، حق و باطل را نشان خواهم داد و هرکه به دنیال نور است این نور هرچند کوچک در دل او بزرگ خواهد برد.
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
جوک
اخبار
محرم
رسانه
آرشیو
مدیریت
سیاست
دل نوشته
نشریه شمع
حسن نظری
خلاصه کتاب
حجاب و عفاف
رایانه و اینترنت
احادیث اخلاقی
مدیریت فرهنگی
عکس های دیدنی
بازی های رایانه ای
مسائل اجتماعی ایران
انتخابات مجلس هشتم
مهدی و خدمت سربازی
انتخابات ریاست جمهوری دهم
سبزی گل داره
گشت وگذار در دنیا
شورای عالی فضای مجازی
شبکه امید
کاربرانه


لینکهای روزانه
حضرت آیت الله خامنه ای [224]
استاد شهید مرتضی مطهری [164]
دکتر شهید مصطفی چمران [96]
آیت الله مکارم شیرازی [194]
استاد رحیم پور ازغدی [143]
حضرت آیه الله مصباح [126]
متن شاهنامه فردوسی [115]
دیوان حافظ [150]
غرلیات سعدی [120]
غزلیات مولوی [137]
متن نهج البلاغه [123]
متن قرآن با ترجمه [130]
متن صحیفه سجادیه [98]
پازل (پرشین بلاگ) [162]
[آرشیو(14)]


لینک دوستان
سجاده ای پر از یاس
تفحص شهدا
پاک دیده
رضوان
عــــشقـــــولـــــک
رضا شکوهی
معجزه هزاره سوم
پوست کلف
ابوذر منتظر القائم
عاشورائیان
اقلیما پولادزاده
مهدی بوترابی
سلما سالم
حسن نظری
محدثه
باسید علی تا .....
به خود آییم و بخواهیم،‏که انسان باشیم...
محسن ثروتی
متین
آوینی
اقالیم....
محمد مهدی کارگر
روزنامه دانشجویی
محمد جواد مزارعی
عباس سیاح طاهری
محمد مسیح مهدوی
دکتر محمود احمدی نژاد
مجمع وبلاگ نویسان مسلمان
ابر و خورشید
مجاهدین
مهدی گیوکی
باران مسعودی
مهدی مسعودی
مسعود دهنمکی
حسین (کربلای6)
کانون اندیشه جوان
مرضیه (دلتنگیهای آدمی)
خاکریز
رجانیوز
سپهر نیوز
شریف نیوز
صهیون پژوه
حامد طالبی
محمد سرشار
وحید یامین پور
ذره بین
صادق کریمی
پرنیان موسوی
حامد راست دست ...
سپهر خلیل سبحانی
محمد رضا منتظر القائم
سهیل رضازاده
گلادیاتور (بابک کرباسی)
مجید بذرافکن
وبلاگ فارسی

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
رسانه - پازل

آمار بازدید
بازدید کل :396379
بازدید امروز : 35
 RSS 

بسم ا...

     جشنواره ملی رسانه های دیجیتال و نرم افزارهای چند رسانه ای ، جشنواره رسانه های ملی چند دیجیتال و نرم افزارهای رسانه ای چند ، جشنواره و نمایشگاه ملی dmf ، جشنواره ملی تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی ایران ، جشنواره و نمایشگاه تسما ، جشنواره ملی تولید چند رسانه ای و  محتوای نرم افزار ساماندهی !! و جشنواره چد تسما و چند تا جشنواره دیگه داره در حوزه رسانه و دیجیتال (دیجیتالم کجا بود)و محتوا و ... برگزار میشه البته مصاحبه های دندان شکنی هم در این خصوص از طرفین برگزاری (لطفاً نخونید دعوا – تورو خدا نخونید دعوا – اگه بخونید دعوا سر من رو به باد دادید ها !) منتشر شده که البته خواندن آنها خالی از لطف نیست.

سالاریان                                                                                                 

 

گذشته از این حرفها باید به یک نکته نه چندان مهم هم توجه کرد و آن پیشرفت چشم گیر این عزیزان در سطح ملی و شاید فرا ملی است. این پیشرفت حتی به کره ماه هم خواهد رسید زیرا که برخورد دو مقوله به این وسعت از انفجار هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی هم درازتر ( بلند مرتبه) است. به هر جهت ما منتظریم تا نتایج چشم گیر (چشم کور کن – چشمتون کور دندتون نرم) این جشنواره ها را هرچه سریعتر ببینیم.

سالاریان

نویسنده : مهدی سالم » ساعت 7:52 عصر روز سه شنبه 86 اردیبهشت 18


دو روز پیش، تلویزیون ملی بلژیک، ناگهان برنامه عادی ساعت 8 شب را قطع و استقلال منطقه فلاندر و خروج پادشاه از کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب» از پاریس، شبکه ملی تلویزیون بلژیک به نام «RTBF»، شب چهارشنبه به ناگاه در پربیننده ترین ساعات، با عنوان «این می‌تواند یک امر تخیلی نباشد»، اعلام کرد که منطقه Flandre فلامان زبان، اعلام استقلال کرده و از بدنه کشور جدا شده و در پی تجزیه بلژیک، آلبردو، پادشاه این کشور، بلژیک را ترک کرده است.

در این برنامه که مستقیم و زنده پخش می‌شد، خبرنگاران این شبکه، مستقیم از حوالی کاخ پادشاهی و مجلس بلژیک، دست به تهیه برنامه «خبر و نظر» زدند و این برنامه به مدت دو ساعت ادامه داشت.

تلفن این شبکه با ثبت 26 هزار مراجعه و پایگاه اینترنتی آن به خاطر مراجعه بیش از حد، اشباع و در این مدت قابل دسترسی نبود.

در پایان این برنامه، مجریان آن اعلام کردند که این برنامه ای تخیلی در راستای بحث استقلال طلبی منطقه فلاندر بوده است.

با این‌که در پی تقاضای وزیر ارتباطات پس از 30 دقیقه، مجریان، مجبور به نمایش یک باند نوشتاری مبنی بر این‌که «این برنامه تخیلی است» شدند، بنا بر یک نظر سنجی، 89 درصد بینندگان متقاعد شده بودند که عناوین اعلام شده به وسیله این شبکه، واقعیت پیدا کرده است.

این برنامه به گونه‌ای تدوین و اجرا شده بود که بنا به گفته منابع دیپلماتیک بلژیک، بیشتر دیپلمات‌های حاضر در بروکسل هم باورشان شده و اقدام به ارسال اخبار به کشورهای متبوع خود کردند.

«ژان پول فیلیبو»، سردبیر و تهیه کننده این برنامه، در پایان آن اعلام کرد: تهیه این برنامه از دو سال پیش آغاز شده بود و امشب نتیجه آن به نمایش گذاشته شد.

پخش این برنامه تا دقایقی پیش از پخش آن، از بقیه کارمندان و مجریان این شبکه مخفی نگاه داشته شده بود.

کشور بلژیک از دو بخش با دو زبان گوناگون؛ یکی فرانسوی و دیگری با گویش فلاواند تشکیل شده و هر از چند گاه، موضوع تجزیه این کشور، دست مایه استقلال طلبان فلاند است.

با این که سیاستمداران بلژیک نسبت به پخش این برنامه واکنش نشان دادند، عموم مردم این کشور و دیگر رسانه های اروپایی، این برنامه را با طنز مورد بحث و بررسی قرار دادند.


نویسنده : مهدی سالم » ساعت 8:11 عصر روز جمعه 85 دی 22


اصطلاح Hoax یا به عبارت دیگر «پیام‌ها و شوخی‌های فریبنده» اصطلاحی است که عده‌ای از فولکلوریست‌‌ها معتقدند در طی سالهای 1700 میلادی وارد زبان و فرهنگ مردم شده است. در عین حال، نشانه‌هایی هم از وجود چنین مطالب و پیامهایی در دوران قرون وسطی نیز مشاهده شده است اما ظاهرا اعتبار چندانی ندارند، تا آنجا که من متوجه شده‌ام.

 

پیام‌ها و شوخی‌های فریبنده، اخبار یا هشدارهایی دروغین و اشتباهی هستند که سعی دارند مخاطبین خود را بنابه دلایل مختلفی مثلا صرف وقت گذرانی، شوخی و سرگرمی و تفریح و یا حتی امتیاز گرفتن‌ها یا ترور شخصیت و مشهور شدن و بر سر زبان‌ها افتادن و یا شیادی و دزدی فریب دهند به طوری که مخاطبین در فضا و شرایطی قرار گیرند که چیزی که در اصل غیر واقعی و دروغین است را حقیقی و واقعی تصور کنند و بپذیرند. مثلا در طی سالهای 1700 میلادی داستانی چنین بین مردم افتاده بود که پاپ جان پل هشتم در سفر بوده است (از سنت پیترز به لاتران می‌رفته) و از جایی عبور می‌کرده، ناگهان مجبور می‌شود برای اینکه نوزادی به دنیا آورد کاروان را در بین راه متوقف کند، این داستان می‌خواهد به خواننده  یا شنونده این را القا ‌کند که پاپ جان(John)  پل هشتم مرد نبوده، بلکه زنی بوده است به نام  پاپ جوان (Joan) پل هشتم. از آن سالهای دور و دراز تا به امروز، از این جور داستانها و پیامها در میان مردم دنیا بسیار بوده و بسیاری هم توسط فولکلوریست‌ها به ثبت رسیده است. یادم می‌‌آید شش هفت یا هشت سال پیش، پیامی از طریق اینترنت دریافت کردم که شاید بسیاری از شما هم آن را دریافت کرده‌اید در آن زمانها و به یاد دارید. موضوع یا subject آن پیام که به صورت پست الکترونیک ارسال شده بود این بود که : «آخرین بدرود گابریل گارسیا مارکز»  - به سادگی تمام، چنان متاثر شده بودم که بدون تحقیق و پرس و جو از کم و کیف خبر، پس از خواندن پیام آن را فوری برای چند تن از دوستانم فرستادم. بعدا که فرصتی یافتم (درست چند ساعت بعد) بر روی اینترنت به تحقیق پرداختم و با تعجب فراوان دیدم که هیچ سایت خبری مهمی در آن زمان مثل سی ان ان یا بی بی سی چنین خبر مهمی را منعکس نکرده‌اند؛ حقیقت را یافتم و فهمیدم که چطور گول خورده‌ام و دستم انداخته‌اند، دوستی قدیمی که این متن را برایم ارسال کرده بود را از جریان مطلع ساختم و با نوشتن پیامی در خصوص پیام‌ها و شوخی‌های فریبنده  Hoax دوستانم را از قضیه آگاه کردم. این برای من درسی شدکه هیچگاه مطلبی را بی مطالعه و تحقیق بر روی اینترنت قرار ندهم و ارسال نکنم. گابریل گارسیا مارکز زنده بود و این شوخی طولی نکشید که عمرش را از دست داد و مرد.

 

می‌شنویم یا می‌خوانیم که برای پلیس پیام‌هایی ارسال شده است که بمبی در مکانی کار گذاشته‌اند، در حالی که چنین بمبی اصلا در کار نیست، چنان جایی هم شاید اصلا وجود نداشته باشد. می‌شنویم یا می‌خوانیم (مثلا در نامه‌های الکترونیکی از افراد ناشناس یا بواسطه‌ی دوستان و آشنایانمان) که ویروس کامپیوتری خطرناکی بر روی اینترنت  در حال گسترش و ازدیاد است. در پیام‌هایی این چنین، از مردم خواسته می‌شود که یک یا چند فایل (اکثرا حیاتی) را از روی کامپیوترهایشان پاک کنند تا کامپیوترشان به این ویروس آلوده نشود. نویسندگان این پیامها برای اینکه به  متن خود اعتبار بدهند ممکن است از خبرگزاری‌ها یا شرکت‌های معتبر و فعال در زمینه‌ی کامپیوتر و نرم‌افزارهای ویروس‌یاب یا اینترنت نام ببرند، مثلا می‌گویند به گزارش سی ان ان ... یا مایکروسافت اعلام کرده است که ... یا اینکه سایت مک ‌افی در اطلاعیه‌ای گفته است که ... نباید اینها را جدی گرفت و نباید این پیامها را پخش کرد اکثر این پیامهای به اصطلاح هشدار دهنده پیام‌ها و شوخی‌های فریبنده‌ای هستند که برای تفریح یا سرگرمی یا اذیت و آزار مردم نوشته و توزیع شده‌اند. 

 

متداول ترین پیام‌ها و شوخی‌های فریبنده یا Hoax ها، پیام‌هایی هستند که مثلا وجود یا پخش سریع ویروس‌ها را هشدار می‌دهند و این پیامها اکثرا در انتها از مخاطب یا گیرنده پیام می‌خواهند که این خبر را هر چه سریعتر برای دوستان و آشنایان خود فوروارد کنند. به این ترتیب، این پیام‌ها به راحتی و به صورتی انبوه توزیع می‌شوند و با حالتی تصاعدی باعث از کار افتادن یا ایجاد وقفه‌های طولانی در سیستم‌ها و سرورها بر روی اینترنت می‌شوند، همان چیزی که شاید قصد و غرض ارسال کننده‌ اصلی این پیام به ظاهر هشدار دهنده بوده است.  

 

 درباره پیام‌ها و شوخی‌های فریبنده (Hoax)    سایت‌های متعددی بر روی اینترنت وجود دارد، از نظر من، سایت about.com  منابع خوبی دارد از جمله خبرنامه‌‌های متعدد و معتبری که  در این  زمینه‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنند.  آن دسته از دوستانی که مایل باشند مثالهای متعدد و متنوعی از این جور پیامها را در سیصد سال گذشته مطالعه کننند، به نظرم  بهترین و جالب ترین و جدی ترین  و جامع ترین سایت از لحاظ اطلاعات، موزه‌ی پیام‌ها و شوخی‌های فریبنده (Hoaxes)  است. این سایت تا زمان انتشار این مطلب متاسفانه بنا به دلایلی نامشخص برای ما و البته حتما مشخص برای قوه قضائیه و  فراهم آورندگان خدمات «دسترسی به این سایت ممنوع است!»  و نه اینترنت، در ایران فیلتر شده است!

 

جالب است بدانید که وقتی با روابط عمومی قوه قضائیه  تماس گرفتم و ماجرای اعصاب خردکن فیلترینگ را برایشان تشریح کردم به من گفتند که ما چنین دستوری نداده‌ایم که این سایت‌ها مسدود شوند!! ما خودمان هم به هنگام استفاده از اینترنت همین مشکلاتی را که شما می‌گویید داریم !!

 

 آنچه در اینباره  برایتان می‌نویسم عین حقیقت است و این اتفاقی است که برای من افتاده است، نه شوخی می‌کنم و نه اینکه می‌خواهم افسانه پردازی ‌کنم. ما برای دریافت این علامت‌های مسخره‌ی این اقایان -  علامت «دسترسی به این سایت ممنوع است!» ها را می‌گویم – و نه برای استفاده از اینترنت و جستجو در آن  - از وقت و زمان خودمان و از برق، تلفن، اینترنت، استهلاک دستگاه‌ها، خرید، حفظ و نگهداری سخت افزار و نرم‌افزارها و امنیت سیستم‌ها و ... - هزینه می‌کنیم و این پول‌های بی زبان بی آنکه ما و این مردم (علی الخصوص جوانان، دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمین، استادان دانشگاهها، دانشمندان، روزنامه‌نگاران و محققین و پژوهشگران و ... ظاهرا برخی مسئولین و باز ظاهرا حتی در قوه  محترم قضائیه) را به جوابی برساند از جیب ما و این مردم بیچاره خارج و به جیب آن آقایان  و آن دم و دستگاههای عریض و طویل‌‌‌شان وارد می‌سازد!  در ازای چه؟ هیچ! با هر لحظه لحظه زمانی که به دریافت و مشاهده‌ی آن علامت نه چندان  زیبا و دلچسب «دسترسی به این سایت ممنوع است!» می‌گذرد!

 

قاضی: متهم سرجایش بنشیند! ما هم همین مشکل را داریم ...

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و دوم شهریور 1385ساعت 15:12  توسط گروه فرهنگی هنری شمع 


نویسنده : مهدی سالم » ساعت 7:57 عصر روز جمعه 85 دی 22

<      1   2   3   4   5      >